Σάββατο 23 Μαρτίου 2019

Κονίτσης: »Εις τα του Έθνους δεν επιτρέπεται κανένας συμβιβασμός»

Τους λόγους, που δεν συμμετείχε στις εκδηλώσεις για την απελευθέρωση της Κόνιτσας, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, εξήγησε ο Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας, μιλώντας στο ναό του Αγίου Κοσμά Κόνιτσας την Κυριακή της Ορθοδοξίας, ενώπιον των πιστών και των τοπικών αρχών.
Σημείωσε μεταξύ άλλων: «Έχοντας υπ’ όψιν μου πάντοτε αυτό που έλεγε ο αείμνηστος εκ των προκατόχων μου και μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος Σπυρίδων, ότι «δεν πρέπει να υπάρχει ζήτημα που απασχολεί τον λαό και να μην ενδιαφέρει την Εκκλησία», ανησυχώ σφόδρα, σφοδρότατα ανησυχώ και για τα εθνικά μας θέματα, ακολουθώντας εν προκειμένω τα βήματα του μεγάλου και αγίου προκατόχου μου Μητροπολίτου Σεβαστιανού.

Έτσι, λοιπόν, ένιωσα μέσα μου κυριολεκτικά ένα σεισμό. Τεκτονικό σεισμό. Πότε; Όταν τον Ιανουάριο που μας πέρασε, μετά το μεγαλειώδες εκείνο συλλαλητήριο που έγινε στην Αθήνα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος δεξιά και αριστερά μιλούσε για την Μακεδονία τη μία και μοναδική, η οποία είναι δική μας, η ελληνική Μακεδονία, όταν λοιπόν, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αρνήθηκε την επιτροπή που πήγε να του επιδώσει το ψήφισμα (δηλ. περιφρόνησε αυτόν τον λαό, που είχε συγκεντρωθεί απ’ όλα τα διαμερίσματα της χώρας) και μετά από λίγο επεκύρωσε την επαίσχυντη συμφωνία των Πρεσπών με την υπογραφή του και από εκείνη την στιγμή ακολούθησε η «εκκοφαντική σιωπή» του Προέδρου, πλέον, μετά από αυτά, η Αρχιερατική μου συνείδησις μου επέβαλε να μη μετάσχω στις εκδηλώσεις για τα ελευθέρια της Κονίτσης (24.2.2019) εφ’ όσον θα παρίστατο και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Και το διατύπωσα γραπτώς στον κ. Δήμαρχο. Δεν μου είναι δυνατόν να συμβιβασθώ. Διότι θα επρόδιδα την θέση μου και το αξίωμά μου». Και πρόσθεσε: «Και για έναν επί πλέον λόγο αρνήθηκα. Διότι φοβούμαι ότι μετά το λεγόμενο «Μακεδονικό», η Πολιτεία θα ασχοληθεί και με το λεγόμενο «Αλβανικό».
Και αν δώσει την λύση που έδωσε στο «Μακεδονικό», καλύτερα να τ’ αφήσει εκεί που είναι. Διότι τα μηνύματα που έρχονται από «μέσα», από την γειτονική χώρα, είναι πάρα πολύ ανησυχητικά». Έτσι, λοιπόν, δεν μετείχα σε καμία από τις εκδηλώσεις. Κι’ αυτό γιατί έχω συνηθίσει να μην συμβιβάζομαι με την συνείδησή μου.
Με τίποτε». Υπογράμμισε ακόμη ότι «στην μακραίωνη ιστορία της η Εκκλησία η Ορθόδοξη, παρά τις κάποιες διακυμάνσεις συμπορεύθηκε με το γένος των Ελλήνων. Οι χαρές του Έθνους ήταν και χαρές της.
Οι λύπες, λύπες της. Οι επιτυχίες, οι αποτυχίες όλα αυτά ήταν μέσα και στη ζωή της Εκκλησίας. Γιατί Εκκλησία και Κράτος ήταν ένα πράγμα. Ο ίδιος λαός ήταν. Και στις ημέρες μας, παρότι κάποιοι θέλουν να βάλουν στην άκρη την Εκκλησία, αυτή η συμπόρευση συνεχίζεται».
Ο Σεβασμιώτατος κατέληξε τονίζοντας ότι «εις τα της πίστεως ουκ εγχωρεί συγκατάβασις». Δεν κάνουμε εκπτώσεις στα θέματα της Ορθοδόξου Πίστεως. Καμία έκπτωση.
Εις τα του Έθνους δεν επιτρέπεται κανένας συμβιβασμός. Κάποιοι ίσως έχουν κάποιες άλλες απόψεις. Δικαίωμά τους να τις έχουν . Όμως, εγώ όσο θα ζω και θα αναπνέω θα λέω αυτές τις δύο αλήθειες».

(Υπογραμμίσεις δικές μας) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου