Σεβασμιότατε,
μας εκπλήσσει η προσπάθεια άρσης της αγιότητας, που επιχειρήσατε προσφάτως,
ενός Αγίου των ημερών μας. Κι ακόμη χειρότερα, με πρόχειρο τρόπο, ανάξιο του
αξιώματος ή του διακονήματος του οποίου χάριτι Θεού είστε φορέας. Όχι μέσω μιας
οποιασδήποτε Συνοδικής διαδικασίας ή έστω μιας επιστημονικής ημερίδας, αλλά
μέσω προσωπικού λογαριασμού σας σε κοινωνικό δίκτυο.
Δεν αποτελεί ξεπεσμό, η εκφορά απόψεων για τόσο σοβαρά θέματα,
μέσα από προσωπικούς λογαριασμούς στο facebook;
Καλά οι πλανητάρχες, πολιτικοί, εγχώριοι και μη, πρωθυπουργοί και
υπουργοί, να κάνουν δηλώσεις διαδικτυακές, αλλά και μητροπόλεις; Ή μήπως
κάνοντας τη δήλωση αυτή, πάψατε για λίγο να είστε επίσκοπος και μιλάτε ως
ιδιώτης ή λαϊκός; Σεβασμιότατε είστε δημόσιο πρόσωπο και δη μητροπολίτης. Δεν
εκφέρετε απλές γνώμες σε μια παρέα ιδιωτική.
Σε λίγο σεβασμιότατε που θα φθάσουμε; Nα γίνονται Σύνοδοι μέσω teamviewer και
skype; Να τελούνται μυστήρια
διαδικτυακά; Nα δογματίζετε μέσω emails και sms;
Διαπράξατε μεγάλο ατόπημα σεβασμιότατε, εκτός κι αν ο λογαριασμός
αυτός που δημοσίευσε το μήνυμα, δεν ανήκει σε εσάς, αλλά σε δολίους που σας
εχθρεύονται και σας φθονούν.
Δεν αμφισβητήσατε απλώς την αγιότητα και τη μαρτυρία του διωκόμενου
Ρώσου επισκόπου της διασποράς, αλλά τον κατακρίνατε και τον καθυβρίσατε
ποικιλοτρόπως.
Το μύνημά σας:
«ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ
ΜΑΣ ΠΕΙΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΟΤΙ Ο ΡΩΣΣΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΞΙΜΟΒΙΤΣ ΕΙΝΑΙ
ΑΓΙΟΣ.
ΤΑ ΦΡΙΚΑΛΕΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
ΠΟΥ ΕΙΔΑΝ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΟΣ ΠΡΟΔΙΔΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΣ ΑΚΑΤΑΡΤΙΣΤΟ, ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΩΣ ΑΝΕΡΜΑΤΙΣΤΟ, ΙΣΤΟΡΙΚΩΣ
ΑΓΡΑΜΜΑΤΟ, ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΣ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ. ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΑ ΞΕΡΕΙ Ο ΘΕΟΣ.»
Ποιοι είναι αυτοί που διέπραξαν τέτοιο αδίκημα; Τέτοιο αμάρτημα;
Mήπως κάθε χριστιανικό βιβλιοπωλείο
που διαθέτει σε περίοπτη θέση βιβλία σχετικά με τον βίο του αγίου;
Μήπως όλα τα ορθόδοξα ιστολόγια που επίσης αναφέρονται στον μεγάλο
άγιο της ορθοδοξίας;
Μήπως ο ελληνορθόδοξος λαός που δεν εθνικοποιεί την πίστη, αλλά
ευλαβείται τον νεοφανή άγιο;
Mήπως ο Μητροπολίτης Κίτρους,
Κατερίνης και Πλαταμώνος Γεώργιος με τα θυρανοίξια του Ιερού Παρεκκλησίου του
νεοφανούς Αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς, στον Ιερό Ναό Αγίας Άννης Κατερίνης;
Πέρα απ’αυτούς τους «κάποιους» στην Ελλάδα ποιοι άλλοι προσπαθούν
να μας πείσουν; Οι εκατομμύρια Ρώσοι ορθόδοξοι αδελφοί μας;
Mήπως ο π. Σεραφείμ Ρόουζ που μεταξύ άλλων είπε: «...
Ήταν πλέον γνωστό, ότι ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς δεν ήταν απλώς ένας δίκαιος
άνθρωπος και ασκητής, αλλά κυρίως ένας άνθρωπος τόσο κοντά στο Θεό που του είχε
δωθεί το προορατικό χάρισμα και οι προσευχές του έφερναν την ίαση και τη
θεραπεία… »
Στο Παρίσι γράφτηκε γι’ αυτόν το εξής:
«Ζει πέρα από το δικό μας επίπεδο ύπαρξης. Δεν είναι τυχαίο πως σ’ ένα ναό του Παρισιού, που υπάγεται στη Ρώμη, ένας παπικός ιερέας, απευθυνόμενος στους νέους είπε:
«Ζητάτε αποδείξεις; Λέτε ότι πια δεν υπάρχουν ούτε θαύματα, ούτε άγιοι. Γιατί χρειάζεστε θεωρητικές αποδείξεις, όταν ένας ζωντανός άγιος περπατά στους δρόμους του Παρισιού, ο Άγιος Ιωάννης ο Ανυπόδητος!».
«Ζει πέρα από το δικό μας επίπεδο ύπαρξης. Δεν είναι τυχαίο πως σ’ ένα ναό του Παρισιού, που υπάγεται στη Ρώμη, ένας παπικός ιερέας, απευθυνόμενος στους νέους είπε:
«Ζητάτε αποδείξεις; Λέτε ότι πια δεν υπάρχουν ούτε θαύματα, ούτε άγιοι. Γιατί χρειάζεστε θεωρητικές αποδείξεις, όταν ένας ζωντανός άγιος περπατά στους δρόμους του Παρισιού, ο Άγιος Ιωάννης ο Ανυπόδητος!».
Εσείς σεβασμιότατε, που μάλλον αναγνωρίζετε μυστήρια και ενέργεια
της Θείας Χάρης στους παπικούς και αιρετικούς, δεν εμπιστεύεστε τον παπικό
ιερέα;
Μήπως ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, που είπε σε κάποιον:
«Αν θερμά επιθυμείς να δεις ένα ζωντανό άγιο, πήγαινε στο Μπίτολ (επισκοπή Αχρίδας) στον π. Ιωάννη» και σε μία μικρή ομάδα ιεροσπουδαστών είπε: «Παιδιά, να ακούτε τον πατέρα Ιωάννη. Είναι ένας άγγελος του Θεού με τη μορφή ενός ανθρώπου».
«Αν θερμά επιθυμείς να δεις ένα ζωντανό άγιο, πήγαινε στο Μπίτολ (επισκοπή Αχρίδας) στον π. Ιωάννη» και σε μία μικρή ομάδα ιεροσπουδαστών είπε: «Παιδιά, να ακούτε τον πατέρα Ιωάννη. Είναι ένας άγγελος του Θεού με τη μορφή ενός ανθρώπου».
Δεν θα επεκταθώ σε Μαρτυρίες και Θεοσημεία (όπως το άφθαρτο σκήνωμά
του και τα θαύματα) που οδήγησαν, όχι στην «αγιοποίηση», αλλά στην αναγνώριση
της αγιότητας του Ιωάννη Μαξίμοβιτς από λαό και ιεραρχία. Αυτά τα ξέρετε και
δεν σας συγκινούν. Δεν σας συγκινούν γιατί ξεβολεύεστε. Θίχθηκε ο Οικουμενικός
Θρόνος.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποτελεί σύμβολο, αξία , προπύργιο της
Ορθοδοξίας.Το τιμάμε και το ευλαβούμαστε. Ο εκάστοτε Πατριάρχης όμως, κρίνεται
και απ’το Θεό και απ’τον λαό («φωνή λαού, οργή Θεού») εάν είναι αιρετικός,
σχισματικός ή μασονοκινούμενος.
Δεν θα παρασυρθώ σε αναλύσεις και κρίσεις σχετικά με το θέμα των
εδαφών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, γιατί θα παρεκκλίνω απ’το ζητούμενο.
Πιθανόν ο άγιος να σφάλλει, πιθανόν όχι.
Σφάλλουν οι άγιοι;
Στην εποχή των Αγίων Αποστόλων γνωρίζουμε τη διαφωνία των δύο
κορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου όσον αφορά το θέμα της περιτομής των ειδωλολατρών.
Ο Απ. Πέτρος υποστήριζε ότι έπρεπε να περιτέμνονται, ενώ ο Απ. Παύλος
υποστήριζε το αντίθετο. Η Αποστ. Σύνοδος έλυσε το πρόβλημα. Αφού υπάρχει το
βάπτισμα δεν χρειάζεται η περιτομή. Ο Απ. Πέτρος έκανε λάθος. Μετανόησε και
δέχθηκε την αλήθεια.
Ο Άγιος Φώτιος, Πατριάρχης Κων/λεως γράφοντας στον Μητροπολίτη
Ακυλείας για το θέμα αναφέρει:
«…Πόσαι δε περιστάσεις πραγμάτων πολλούς (=πατέρες) εξεβιάζοντο,
τα μεν παραφθέγξασθαι, τα δε προς οικονομίαν ειπείν, τα δε και των απειθούντων
επαναστάντων, τα δε και αγνοία, οία δη περιολισθήσαι ανθρώπινον... Ει δε
παρεφθέξαντο μεν ή διά τινα αιτίαν νυν αγνοουμένην ημίν της ευθύτητος
εξετράπησαν, ουδεμία δε ζήτησις αυτοις προσενήνεκται, ουδ’ εις μάθησιν της
αληθείας ουδείς αυτούς παρακάλεσε, πατέρας μεν ουδέν ελλάτον αυτούς, ει και μη
τούτο είπον, επιγραφόμεθα... τοις λόγοις τούτων, εν οις παρηνέχθησαν, ουχ
εψόμεθα…» (Φωτίου, Επιστολή Ε΄, Προς τον
Ακυλουΐας Ιωάννην ι΄, εις Ι. Βαλέττα, Φωτίου Επιστολαί, Λονδίνο 1864, σ. 196).
(«...Ακόμη, πόσες δυσκολίες των καταστάσεων
ανάγκαζαν πολλούς Πατέρες άλλα να τα παραποιούν, άλλα να τα λεν με πνεύμα
συγκατάβασης, άλλα να λεν όταν ξεσηκώνονταν οι απείθαρχοι, άλλα να τα λεν από
άγνοια, καθώς βέβαια είναι ανθρώπινο να σφάλει κανείς. Και αν παραποίησαν κάτι
ή, για κάποιο λόγο που εμείς τώρα αγνοούμε, παρεξέκλιναν από την ορθή πορεία,
τη στιγμή μάλιστα που δεν τους ζητήθηκε να εκφέρουν άποψη ούτε κανείς τους
παρακάλεσε να του διδάξουν την αλήθεια, τους αναγνωρίζουμε το ίδιο ως Πατέρες,
όπως θα τους αναγνωρίζαμε και αν δεν εξέφραζαν αυτή την άποψη... τη διδασκαλία
τους στην οποία πλανήθηκαν δε θα την ακολουθήσουμε...» )
Μπορούν λοιπόν οι άγιοι να σφάλλουν –σπάνια βέβαια – σε ορισμένα
θέματα που δεν είναι πρωτεύοντα.
Σε άλλα βέβαια, ὀπως στο θέμα του δόγματος και των αιρέσεων, όλοι
οι Άγιοι και οι Πατέρες της Ορθοδοξίας δεν σφάλλουν. Όπως στο θέμα του
Οικουμενισμού για παράδειγμα, που άγιοι αλλά και σεβάσμιοι γέροντες, όπως ο
Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο άγιος Γρηγόριος ο
Παλαμάς, ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός,ο Άγιος Ιωάννης
ο Μαξίμοβιτς, ο άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, ο
Άγιος ΠαΙσιος, ο γέρων Αθανάσιος Μυτιλιναίος, ο μακαριστός Αυγουστίνος Καντιώτης,
ο γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος, ο π Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ο γέρων Εφραίμ ο
Φιλοθεϊτης, ο γέρων Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, ο άγιος Νεκτάριος (τελειωμό δεν
έχουν) συμφωνούν απόλυτα και δε σφάλλουν.
Έτσι θεμελιώνεται ένα φρόνημα στο λαό, που ήδη προϋπάρχει απ’την
ανάγνωση του Ευαγγελίου και των Πατερικών λόγων, σχετικά με την αλλοίωση της
πίστεως από ψευδοποιμένες.
Σίγουρα σεβασμιότατε, ένας άγιος κάνει σφάλματα, καθ’ότι
αποκλειστικά άγιος και αλάνθαστος είναι μόνο ο Θεός. Αυτό όμως δεν καθιστά τον
αγιασμένο άνθρωπο ακατάρτιστο,
ανερμάτιστο, αγράμματο και κακομοίρη όπως τόσο απερίσκεπτα λέτε. Ειδικά ένα τέτοιο άγιο με τέτοια
παρακαταθήκη.
Σας βεβαιώνω ότι όλοι που τον
ευλαβούμαστε, το κάνουμε ελεύθερα χωρίς καταπίεση κι επιβολή.
Μάλλον σεβασμιότατε εσείς είστε, που
προσπαθείτε να μας πείσετε για τα αδικαιολόγητα κι ανεξήγητα.
Χαρακτηρίζετε «φρικαλέα» τα γραφόμενα
του αγίου.
Φρικαλέο κι ανορθόδοξο είναι που υπερασπίζεστε
εσείς, με πάθος και ζήλο, τη «μεγάλη σύνοδο» όπως λέτε του Κολυμπαρίου.
Μια Σύνοδο που δεν ακυρώνει απλώς ένα
Πατριάρχη ή εγείρει εδαφικές διεκδικήσεις, αλλά
προσβάλλει την Πατερική παράδοση, τα μαρτύρια των αγίων, αίρει τα
δόγματα και υβρίζει το Χριστό.
Αν αναζητάτε τη «φρίκη» θα τη βρείτε σε
αυτή τη Σύνοδο,που και μικρή ήταν σε συμμετοχή, και ελάχιστη σε αποδοχή, αλλά
και επικίνδυνη στις διαπιστώσεις της.
Αψηφάτε επίσης εκατομμύρια λαού που
ευλαβείται τον άγιο, σε ολόκληρη την ορθόδοξη οικουμένη, με αυτό το αδόκιμο,
άστοχο και υβριστικό σας τηλεμύνημα.
Επίσης διαπράττετε και ιεροκατάκριση,
όταν εκφράζεστε κατ’αυτόν τον τρόπο, για ένα διάδοχο των Αγίων Αποστόλων, καθ’ ὀτι
δεν κρίνετε τον άγιο για θέματα πίστεως και αίρεσης. Τότε θα είχατε το δικαίωμα,
όπως μας τονίζει και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος:«Τό, Μή κρίνετε ἵνα μή κριθῆτε, περί βίου ἐστίν, οὐ περί πίστεως».
Μετά ποιος θα έχει σειρά; Ο άγιος Κοσμάς
ο Αιτωλός που μας προτρέπει να καταριώμαστε τον Πάπα; O άγιος
Νεκτάριος που λέει ότι ο Πάπας ξεθεμελίωσε τον Χριστό απ’την εκκλησία;
Aνανήψτε σεβασμιότατε και συνέλθετε. Ζητείστε τις
πρεσβείες του Αγίου Ιωάννου Μαξίμοβιτς για Θεία Συγχώρεση!
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Π.ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ
Σχόλιο ΓτΧτΠτΑ: Εύγε στον κ. Δασκαλάκη. Είναι πραγματικά κατάντια του Σεβασμιωτάτου Προικονήσου, να αποκαλεί τον Άγιο του Θεού με επίθετα όπως «εκκλησιαστικώς κακομοίρη»! Δεν περιποιεί τιμή, ούτε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, ούτε στον ίδιο το Σεβ. Ιωσήφ να λέει τέτοιες χοντράδες και μάλιστα για έναν Άγιο! Κι αν τέλος πάντων τόσο πολύ δεν τον θεωρεί Άγιο (ένεκα της ακοινωνησίας με το Πατριαρχείο Μόσχας;), ας σεβόταν τουλάχιστον το ότι ο εν λόγω Ιεράρχης, εκτός του ότι είναι κεκοιμημένος, προσέφερε ένα τόσο τεράστιο Ιεραποστολικό έργο, που ο ίδιος ο Σεβ. Ιωσήφ ούτε καν κατάφερε να ονειρευτεί όταν ήταν στη Ν. Ζηλανδία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου